_Nuffnang_

2010年1月16日星期六

〖我累了...〗

昨天晚上
PMR成绩的事情又再度被提起

‘要是你把对电脑的时间用在读书上,我就不信你考不到8A’
‘看看你的哥哥,你考到这样的成绩不会觉得自己很没用?’
‘考到是你自己的,不是爸爸妈妈的,你怎么就不会想想...’
‘你又不是不能读,SPM要来了,如果再考到这种成绩你可以直接去做工不用读了’

.........

我累了
真的累了

.........

就今天,就那么的一天
那么一次的部落格
给我任性一下
让我抱怨一下
做那么一次的
弱者
过了,
我会继续的理智



我真的很没用
彻底的 没用

英文,国文的底子太差
上了中学
我说我小学六年级拿过第一名
也都没人相信

对阿,连我自己也觉得那是一种奇迹

我喜欢看书

‘东西不做,在看什么?做完才看’

.........

又有点不喜欢了

我看医学的
哲学的
各类的
当然包括了小说

曾经站在popular,
就那样看完了半本字典厚的书。

我妈不会希望我买的,虽然她会买
长大了
我也越来越不会要求买书...

我其实能够从书上学到我想学的
我喜欢知道所有事情的滋味

可是,我不喜欢看教科书...

我的未来
好模糊,好模糊

很久很久
都没哭过了

比起一次性的压力
一点一点累积的压力
更让我喘不过气来

比起他人
我知道我已经很好很好了
家境并不差
也没任何家庭问题
我已经很幸福,很幸福了

我总是这样子想

其实我很想和父母亲
分享我的校园生活

我和他们说
我好喜欢physics,那个老师教到好好噢
‘考试拿到好成绩再说’

我说
补习老师说中四中五的数学比起中三来得简单
因为有固定的格式
他们觉得我轻浮
叫我认真一点



有时候对于未来
难得有那么一点点信心
可以因为他们的一句话
直接碎掉...

我叫自己去认清
做爸妈的
都会要儿女成材

爱的表达方法个人不同
不能去改变他人
就尝试改变自己的想法吧...
自私是不好的

原谅我
纵使知道
明白
却仍然无法去面对...

我好希望自己变得成熟一点...
再成熟一点...

今晚妈妈有煮饭
我知道...
她是知道我累了...
我已经很多晚都没有和他们出去吃晚餐了
因为睡着了

回想起
去年我的历史不及格
我哭了一整晚
不是因为责骂
是因为爸爸看了成绩
只是拍了拍我的背
叫我努力

思燕阿...
别这么懒惰了...

日子很快很快就会过去了...

转过身
笑容仍在

2 条评论:

  1. si yeen ah...smileee! =D

    Disclaimer : Saw your post at Facebook at first.

    I'm so glad that at least you realise what is right and what is wrong around you.
    With that thoughts of yours, I strongly believe that you can achieve good results in the future... Don't ask why, just trust me! You can be the person you want to be... just remember to put in more effort!

    By the way, what did you get for your PMR?
    Anyway, form 4 you do really need to put in hard work.. I've regret now. haha.
    Try not to be lazy, motivate yourself occasionally. =)

    In your case, about your parents.. I really understand how do you feel. If they show more care and encouragement to you, sure you can study better right?
    Hah. Just show them that you're not how they think you are.

    So you're good and interested in Physics? That's a good thing! Genius usually good in physics ;) Put more effort in it, you can do better.

    What makes me talk so much things, is your thoughts and your post, not because you are who. Just don't be regret in your future.

    If you need any help, you can seek me, I'm willing to help you. :) Well, you know, I seldom comment so long in any Junior's blog. Just to show you that I'm impressed of your thoughts. Will follow your blog in the future. Work hard ya!


    Mei Hong.

    回复删除
  2. [我必须说,我的英语很差...若语法出现错误,请更正= =]

    i need to apologize because i have neglect your comment.i never check about the comment of my blog...
    err...i feel surprise...
    and i don't know how can i reply you...

    as you know...this post is just my pressure express...'一时冲动'

    my pmr result...just Math,Bc,Science got A,other is B,and Sej&Geo get C...
    Form 3 i am lazy...feel regret now

    i know my self,i cannot be a person who always work hard...but i am trying my best now...


    对于我的想法...其实我不是很明白你说的...
    其实我就是自私吧,写出这部落文,也许只是为了得到一丝的肯定...我并不否认我真的这么的想

    很谢谢你,我会因为你的这些话,加把劲的=]

    也许我不会立刻变成很努力的人,可是我会让自己改变成不懒惰的人

    =D

    回复删除

有什么想告诉我?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...